Cat de important este fitness-ul in “prelungirea tineretii”

Bazandu-ma pe o experienta de peste 10 ani in industria Fitness-ului si al Wellness-ului si in special pe baza studiilor citite si rezultatelor descoperite, tind sa fiu de parere ca fitness-ul este un factor important in lupta cu imbatranirea.

Desi ne aflam intr-o era a tehnologiei in care la distanta unui click poti gasi orice informatie , este clar ca in cazul multor subiecte si in special a celor ce dezbat sanatatea si bunastarea trupului, vom gasi articole care contin pareri negative sau pozitive in functie de instutiile sau persoanele implicate in discutie.

Personal cred ca e de la sine inteles ca exercitiile fizice sunt in general benefice pentru corp si efectele lor vor fi mai mult pozitive decat negative.

Oare ne va ajuta asta sa ne prelungim tineretea? Este o intrebare care poate fi interpretata in feluri diferite. Tineretea poate fi descrisa ca un sentiment sau ca un aspect al infatisarii, uneori ambele variante sunt valabile.Este natural sa ne imbatraneasca corpul, insa in dependenta de cum il tratam putem avea un minim control in acest proces. Acest control poate sa reflecte felul in care atati la exterior.

Multe studii publicate de expertii de top din medicina au aratat ca exercitiile de aerobic pot imbunatati nenumarate aspecte, cum ar fi: procesului de invatare si cel al performantei. In termeni mai simpli vorbim de functionalitatea creierului nostru si care pe masura ce se va imbunatati va veni la pachet cu o memorie buna, o judecata sanatoasa si mai multe ganduri pozitive. Odata ce ne vom simti mai bine in plan mental, ne vom simti de asemenea mai tineri.

Un studiu foarte interesant publicat de UCLA descopera o legatura intre fitness si alimentatie, acumularea de proteine toxice intre celulele nervoase si efectele lor in cazul bolilor cum ar fi Alzheimer. Nu exista nici o indoiala ca o boala care a fost o data asociata cu persoanele in varsta, acum a ajuns sa bantuie mai multe persoane tinere, este un fapt infricosator.

Este demonstrat stiintific ca monitorizarea regulata a masei de grasime in raport cu cea musculara, antrenamentul fizic regulat impreuna cu o dieta Mediteraneana (bogata in fructe, legume, cereale si peste in detrimentul carnii, lactate din comert si cu un consum moderat de alcool), incetineste procesul de micsorare a creierului si debutul dementiei sau a bolii Alzheimer. Asa ca pune-te in miscare si aplica moderatia cand vine vorba de alimentatie pentru a-ti pastra creierul puternic si tanar!

Cu referire la aspectul exterior al tineretii, adica infatisarea ta, multe studii au aratat ca o rutina regulata de exercitii fizice ne poate face intr-adevar sa aratam mai tineri. Acest argument se bazeaza pe cresterea ritmului cardiac pentru o mai buna circulatie a sangelui si pe baza eliminarii toxinelor prin transpiratie. In urma hidratarii toxinele sunt eliminate prin porii pielii, prin transpiratie, astfel pielea noastra va deveni mai sanatoasa si curata. Hidratarea inseamna consumul regulat de lichide intr-o cantitate recomandata si trebuie sa fie o parte importanta din rutina de fitness. Rezultatul general este un numar scazut de riduri, efect estetic care face diferenta intre un aspect fizic tanar sau unul imbatranit. Prin mentinerea corpului tonifiat si ferm combinat cu antrenamente regulate putem de asemenea sa prevenim procesul de lasare al pielii. Astfel oprit acest proces ajutam si mai mult la un aspect fizic tanar.

Exista multe cai de prelungire a tineretii, dar pentru mine nu exista dubiu ca cea mai sigura cale este fitness-ul si nu alte metode alternative cum ar fi medicamentele de slabit sau operatiile estetice.

In urma tuturor studiilor cercetate, rezultatele isi spun cu siguranta cuvantul si anume ca fiecare isi va pastra sau prelungi tineretea in functie de cum isi antreneaza si isi ingrijeste corpul.

 

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *